Odszkodowania lotnicze

Odszkodowanie przysługuje Ci w przypadku:
– opóźnienia
– odwołania lotu
– nadkompletu rezerwacji

Odszkodowanie NIE przysługuje Ci w przypadku:
– odwołania lotu z powodu wyjątkowych okoliczności tj. złe warunki pogodowe lub strajk
– poinformowania o odwołaniu lotu na 2 tygodnie przed planowaną datą
– zaproponowania alternatywnego lotu na tej samej trasie w podobnym terminie

W przypadku odmówienia przyjęcia na pokład, odwołania lotu bądź sprzedania przez przewoźnika więcej biletów niż miejsc w samolocie linie lotnicze muszą zorganizować podróż do miejsca docelowego alternatywnym środkiem transportu bądź zwrócić koszty biletu. Zwrot kosztów należy Ci się również w przypadku znacznego opóźnienia lotu tj. 5 godzin. Warto jednak pamiętać, że przewoźnik nie jest zobowiązany do dalszej pomocy i organizacji podróży jeśli otrzymamy zwrot pieniędzy.

Linie lotnicze powinny zapewnić także napoje, posiłki, możliwość wykonania rozmowy telefonicznej, a także noclegu w zależności od długości lotu oraz opóźnienia.

Jeśli Twój lot jest odwołany, opóźniony ponad 3 godziny lub odmówiono Ci przyjęcia na pokład przysługuje Ci odszkodowanie w zależności od długości trasy:

Lot w obrębie UE

1 500 km lub mniej – 250 euro
ponad 1 500 km – 400 euro
Lot między lotniskiem w UE a lotniskiem poza UE:

1 500 km lub mniej – 250 euro
1 500 – 3 500 km – 400 euro
ponad 3 500 km – 600 euro

Zapraszamy do kontaktu z naszym biurem odszkodowań, w zakładce kontakt znajdują się wszystkie niezbędne informacje.