Lubisz jeździć na rowerze? Wykup ubezpieczenie OC

Pogoda sprzyja i na drogach można spotkać coraz więcej rowerzystów. Niestety, tylko część z nich ma wykupione OC. Tymczasem takie ubezpieczenie może być bardzo pomocne, bo liczba wypadków i kolizji z udziałem osób poruszających się na rowerach stale wzrasta.

Co daje polisa OC?

Ubezpieczenia komunikacyjne dla rowerzystów nie są popularne. Wynika to w dużej mierze z niewiedzy. Cykliści nie zdają sobie sprawy, że jeśli spowodują wypadek lub kolizję, odszkodowanie dla poszkodowanego będzie wypłacone z polisy OC, a oni nie będą musieli ponosić dodatkowych kosztów. To bardzo ważne, tym bardziej, że rokrocznie na ulice wyjeżdża coraz więcej osób. Wynika to m.in. z mody na zdrowy tryb życia, a także stosunkowo dobrej pogody. Tym samym ilość zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów stale rośnie. Dobrze więc wyrabiać w nich odpowiednie nawyki i uświadamiać, że ubezpieczenie może być bardzo potrzebne. Nie warto na nim oszczędzać.

A może obowiązkowa polisa dla rowerzystów?

Co jakiś czas pojawia się pomysł wprowadzenia obowiązkowej polisy OC dla właścicieli rowerów. Opinie na ten temat są jednak podzielone. Jedni uważają, że nie ma takiej potrzeby i nie warto bez powodu sięgać do kieszeni podatnika, a należy postawić na edukację i dać wolny wybór. Z kolei przeciwnicy powołują się na zatrważające statystki. Nie wiadomo jednak, czy zmiana przepisów przyczyniłaby się do polepszenia sytuacji. Do wielu niebezpiecznych sytuacji dochodzi z powodu lekkomyślności cyklistów, którzy jeżdżą bez świateł, nie mają na sobie elementów odblaskowych, nie sygnalizują chęci skrętu. Do tego dochodzi jeszcze brak znajomości przepisów ruchu drogowego. Coraz więcej firm ubezpieczeniowym umożliwia wykupienie polisy OC na rower. Co ważne, umowę można zawrzeć na rok lub też na krótszy okres czasu. Ochroną jest objęta osoba wymieniona w polisie, która równocześnie nie musi być właścicielem pojazdu. Warto więc wziąć to pod uwagę. Takie zabezpieczenie może być bardzo pomocne.