Odszkodowanie za nieudaną wycieczkę

Wyjeżdżając na urlop bardzo często korzystamy z usług biura podróży. Nie zawsze mamy czas, żeby zorganizować wycieczkę samemu, a w jednym miejscu mamy dostęp do informacji i zdjęć na temat miejsca w które chcemy się udać. Pracownicy biura podróży bardzo często doradzają kierunki pod względem naszych potrzeb i budżetu. Niestety czasami zdarza się, że nie wszystkie informacje zawarte w folderach są zgodne z rzeczywistością i przyjeżdżając na miejsce jesteśmy bardzo rozczarowani. Czy da się coś zrobić w tej sytuacji?

Klientów biur podróży chroni artykuł 11 ustawy o usługach turystycznych, który mówi odpowiedzialności organizatora wycieczki za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi. Z tego tytułu można się starać o odszkodowanie oraz zadośćuczynienie.

Odszkodowanie odnosi się do strefy materialnej. Należy się konsumentowi jeżeli poniósł on szkodę w trakcie urlopu np. zaniżenie jakości świadczenia. Niestety bardzo często zdarza się, że w folderze z opisem wycieczki możemy znaleźć informacje o bliskości morza, basenie przy hotelu czy pełnym wyżywieniu, a na miejscu okazuje się, że nie ma to nic wspólnego z prawdą. W tej sytuacji poszkodowany może żądać odszkodowania. Jego wysokość może być trudna do wyliczenia jednakże pomocna może być karta frankfurcka, która choć nie stanowi podstawy prawnej może stanowić wytyczne dla sądu. Karta określa procentową bonifikatę, która należy się za nienależyte wykonanie świadczenia.

Zadośćuczynienie z kolei odnoś się do strefy niematerialnej. Turysta może go żądać z tytułu zmarnowanego urlopu z winy organizatora wycieczki przez nienależyte wykonanie świadczenia.

W przypadku problemów z uzyskaniem odszkodowania lub zadośćuczynienia od biura podróży zachęcamy do kontaktu z naszą Kancelarią Odszkodowawczą.