Każdy z robi zakupy. Jednak idąc do sklepu mało kto bierze pod uwagę ewentualność, że może stać się coś złego. Każdy właściciel sklepu, czy to małego prywatnego, czy dużego hipermarketu ma bowiem obowiązek zapewnić swoim klientom bezpieczeństwo. Co gdy jednak dojdzie do przykrego incydentu? Czy wiemy, iż należy nam się z tego tytułu rekompensata np. w formie odszkodowania finansowego?
Będąc poszkodowanym w wypadku na zakupach należy:
- Niezwłocznie zgłosić sprawę kierownictwu sklepu.
- Wezwać lekarza i spisać protokół całego zdarzenia.
- Znaleźć świadków wypadku i poprosić ich o podpisanie protokołu lekarskiego.
- Zapoznać się z dowodami przykrego incydentu (jak np. nagranie z monitoringu) oraz je zabezpieczyć.
- Określić, czy wypadek nastąpił przez nieuwagę klienta, czy też przez zaniedbania pracowników sklepu np. przez brudną mokrą podłogę.
- Dostarczyć zaświadczenia lekarskie do firmy ubezpieczeniowej sklepu i czekać na decyzję w sprawie odszkodowania.
Ofiara wypadku poza odszkodowaniem może uzyskać również rekompensatę za poniesione szkody. Może również liczyć na zwrot opłat za opiekę lekarską.